helyes_szaunazasA szaunázás a középkor óta a legtermészetesebb és egyben leghatékonyabb lehetőségekhez tartozik, hogy kikapcsolódjunk a mindennapok stresszes helyzeteiből és új erőt merítsünk. Egy szauna kétségkívül a test felfrissülésének oázisa lehet, mivel pozitív hatással van vitalitásunkra és egészségünkre.

A szauna helyes használata hozzájárulhat ahhoz, hogy a mai kor embereinek élete évekkel meghosszabbodjon, hogy ezekben egészségnek örvendjünk.


A szauna újoncok, akik először szeretnék megtapasztalni a szaunát, sokszor nem is tudják, mi mindenre kell figyelni és hogyan is zajlik maga a szaunázás folyamata?

Szeretnék adni néhány hasznos tippet, tanácsot az (első) szauna-használattal kapcsolatban:


Időráfordítás

Szánjon rá elegendő időt: egy teljes szaunaprogramm legalább két órát vesz igénybe és arra szolgál, hogy kikapcsolódjon, lazítson. A szauna-használatot csak akkor tudja igazán élvezni, ha időhiány miatt nem kell mindig az órájára néznie. Továbbá ne legyen éhes vagy ne menjen szaunázni tele hassal. Mindkettő rosszullétet okozhat.


Tisztálkodás

Az első szaunázás előtt feltétlenül zuhanyozzon. A zuhanyozás nemcsak az általános higiéniára szolgál, hanem a használt kozmetikumokat és testzsírt távolítjuk el a bőrről, amelyek megakadályozzák az izzadást. Azután jól törülközzön meg, mivel a száraz bőr gyorsabban izzad. Egy meleg lábfürdő szintén gyorsítja az izzadást


Felmelegedés

A szaunában terítse maga alá a törülközőt vagy szauna lepedőt. A szaunában való tartózkodás legyen rövid, de intenzív. Ezért a középső vagy felső padokon izzadjon; a legjobb ha fekszik, mivel akkor a teljes test egy hőmérsékleti zónában van. Ha szívesebben ül, akkor lehetőség szerint húzza fel a lábát a padra. 8 és 15 perc közti időtartam bőven elég a szaunában. Elsősorban hagyatkozzon testének jelzéseire és kevésbé az órára. Az utolsó két percen üljön fel, hogy a vérkeringés hozzászokjon a függőleges tartáshoz. Ne veszítse el türelmét. Az izzadást is gyakorolni kell és az izzadtság mennyisége többszöri szaunázás után megnövekszik.


Lehűtés

A lehűlési fázis a szabad levegőn kezdődik. A hideg külső levegő fontos a légutak lehűléséhez. Nyugodt lépésekkel sétáljon fel és alá. Ne álljon meg, mivel ez nem előnyös a vérkeringésnek.

Csak ezután hűtse le magát egy Kneipp tömlővel (kezdje távol a szívtől!) vagy álljon a zuhany alá. A merülő medence használata előtt zuhanyozzon le. Magas vérnyomással rendelkező személyek kerüljék a merülő medencét, mivel a vérnyomás a hirtelen véredényszűkület miatt rövid időre a magasba szökhet. 


Pihenés

A jól adagolt, időzített szaunafürdő nem jelent megterhelést a testnek; ezért nem is szükséges, hogy hosszabb pihenőszünetet iktassunk be. Azonban sok ember kellemesnek és pihentetőnek találja az azt követő pihenést. Itt is hagyatkozzon megérzésére. Arra azonban érdemes figyelni, hogy időközben ne hűljön ki a lába.

pdf iconA helyes szaunázás letöltés

Szóljon hozzá!

Hozzászólás beküldése

0 / 1000 Karakter korlátozás
Your text should be less than 1000 characters
  • Nincsenek hozzászólások

gabrielle gondar

Gondár Gabriella

ÜGYVEZETŐ

Gondár Gabriella vagyok, a Sauna König Kft ügyvezetője és egyben eme blog szerzője. Blogommal arra a feladatra szeretnék kísérletet tenni, hogy csokorba gyűjtsek mindent, ami a szaunázáshoz kötődik: hasznos információk, tanácsadás és élménybeszámoló... Remélem, Ön is szívesen fogja olvasni blogomat és megtisztel hozzászólásával!

facebook banner

instagram