Nyomtatás
Megjelent: 17-07-19
Írta: G. Gabriella
Szaunázási útmutatók

Meregtelenites

A tavaszi megújulás, fogyókúra, vagy böjt remek kiegészítője, hatásának fokozója a szaunázás. Legyen az a klasszikus finn szauna, vagy a mélyen melegítő infraszauna, mindegyik segít abban, hogy a vérkeringés és a nyirokkeringés élénkítésével segítsen a lerakódott salakanyagok eltávolításában a szervezet fiatalításában.

 

 

Az egész test megújul a szaunázás során

A szaunázás természetes, régóta bevált gyógymód az immunrendszer erősítésére, sőt mozgásszervi panaszokra is. A jéghideg mártózás és a forró szaunakabin közötti gyors hőmérsékletváltozás edzi a testet és az ereket. Aki élvezettel és sokat szaunázik, az kevésbé lesz hajlamos a megfázásra. Egy tavaszi böjtkúra, illetve fogyókúra során a keringés élénkítése jó hatással van nem csak a bőrre, hanem a belső szervek, a vese, a máj, a szív működésére is.

Az élénk vérkeringés hatására a sejtekből felszabadulnak a méreganyagok és a bőr pórusain át kiizzadva, illetve az anyagcseretermékekkel együtt távoznak. A szaunázás után mindenképpen érdemes legalább egy liter tiszta vizet, vagy cukormentes gyógyteát elkortyolgatni, hogy ezt a folyamatot felgyorsítsuk. A méregtelenítés sejtszinten valósul meg, a szervezet öngyógyító folyamatai fognak dolgozni.

Szaunázott egy jót? – az arcára van írva!

A szaunázás után a bőr vérkeringése fokozódik, kipirul, a bőr kifeszül, a sejtek fokozzák az anyagcserét, így ez az arcon különösen jól látható, egészséges kifejezést ad. A kellően kifáradt, ellazult állapot egészséges, és elégedett mosolyt csal az arcára, amit mások csak úgy vesznek észre: „de jól nézel ki, mi van veled?”

Tavaszi mozgás után – a szaunázás izomláz ellen is hatásos

A tavaszi fogyókúrákhoz a mozgás is hozzá tartozik, előkerülnek a kerékpárok, a futócipők, ám ennek az örömteli részén túl megvan a veszélye is: izomláz, húzódások, kisebb izomsérülések, ahogy a test elszokott az igénybevételtől. A szaunázás a méregtelenítésen túl segít a mélyizmok ellazításában is, így a felgyülemlett tejsav, ami az izomláz egyik fő okozója, könnyebben ki tud ürülni, fel tud szívódni, így kevésbé lesz fájdalmas a következő nap. Ha meg nem fáj, sőt, kifejezetten jólesik, akkor miért is ne folytatná akár minden nap?

Szauna otthon is

Ahhoz, hogy tartósan érezhessük a szaunázás hatását, mindenképpen rendszeresen kell végeznünk. A nagy elhatározásoknak, amit egy kiadós wellness hétvége után tettünk, hogy– "ezentúl majd otthon is eljárok, mert nagyon jólesett!”– sajnos legtöbbször az a vége, hogy „na, ma sem jut rá idő, közbejött valami…” Akár több hét is kimarad így nagy sóhajtozások közepette.

Tehát, akkor tudunk leginkább rendszeresen szaunázni, méregteleníteni, kikapcsolódni, ha otthon van egy saját szaunánk. Ennek számos előnye van, aki gyakran jár közös szaunába, az megérti:

A szaunázás otthon nem extra program, hanem az életünk része lehet, az egészséges, mindennapi rutin. Saját szaunánkban lehetőség van arra, hogy alaposan kiismerjük saját igényeinket: milyen hőfok a legjobb érzés? Milyen illatokat szeretünk? Mikor a legjobb: ha hazaérkezés után, vagy éppen kora reggel szaunázunk egy nagyot, hogy frissen, feltöltve induljunk neki a napnak?

 A szauna vezérlése előre programozható, így előmelegített szaunába léphetünk be, ha hazajöttünk, vagy éppen megfelelő hőfokú lesz a reggeli otthoni edzés utánra. Ma már ez könnyen és kényelmesen megoldható távvezérléses szaunavezérlőinkkel.

Családi szauna otthon

Azt kell, mondjam, anyagilag is jobban megéri, mint sorozatosan venni a szaunabelépőket valahol, fizetni az utazást, netán a parkolást is. 2-3 nagyobb gyerekkel, vagy szülőkkel, testvérekkel közösen lakva egy házi szaunakabin maximálisan kihasználható. Többféle modern megoldás létezik, nézze meg 16 féle stanadrad szaunánkat és kiegészítőinket vagy egyedi szaunáinkat a fotógalériánkban.

 

  

blog socal2