Nyomtatás
Megjelent: 18-09-13
Írta: G. Gabriella
Szaunázási útmutatók

sauna egeszseg

A szauna jótékony hatásairól egyre többet lehet hallani, olvasni. A szaunázás nem csak önmagában gyógyító hatású, kiválóan párosul fény-, só-, és aromaterápiával (következő cikkeimben erről is olvashatnak).

 

 

 

Most viszont itt az újabb felfedezés, amit Peter Willeitnek köszönhetünk, az Innsbrucki Orvosi Egyetem epidemiológusának: a szauna az új csodafegyver stroke ellen.

Az említett intézmény orvoscsapata 15 éven keresztül tesztelte a szauna hatásait 50 év felettieken. Kiderült, hogy a szaunázásnak az eddigi ismereteinknél több pozitív élettani hatása is van, tehát nem csak a pillanatnyi jó közérzetre van hatással, hanem hosszú távú prevenciós előnyökkel is számolhat az, aki hetente 2-3 alkalommal szaunázik. Az orvoscsapat kijelentette, hogy a heti rendszerességű szaunahasználat a már jól ismert területeken kívül egy súlyos betegség megelőzésére is megoldást jelenthet. Ez pedig nem más mint a gutaütés, más nevén stroke vagy agyvérzés.

A kutatás eredménye rendkívül biztató és a szaunázás mint megelőző gyógymód még élvezetes is. Ugyanis mint kiderült, minél többször látogatunk el a szaunába, annál kisebb lesz az esélye, hogy agyvérzést kapjunk. A kutatásban résztvevő alanyok egyaránt voltak férfiak és nők, illetve nem volt különbség abban sem, hogy az alany túlsúlyos-e, vagy hogy mennyit mozog, sportol. A kutatók a táplálkozást sem vizsgálták, de sejthető szerintem az is, hogy aki szaunázik, az arra is figyel, hogy mi és mikor kerül az asztalára.

Tehát újból kaptunk egy érvet a szaunázás MELLETT, de azért legyenek nagyon óvatosak a szaunázás alkalmával, különösen ebben a nyári nagy melegben.

Egyik nap egy barátnőmmel beszélgettünk, Vikivel, ő mondta, hogy már nem a nyár a kedvenc időszaka. Meg is lepődtem, mert ez bizony nem volt mindig így. Kérdeztem tőle miért mondja ezt, válasza pedig nem is volt olyan meglepő. A kor előrehaladtával szervezetünk egyre nehezebben viseli a hirtelen jövő időjárás változást, ami nagyon kihat szervezetünkre, ennek jele a fáradtság, migrén, koncentrációzavar, stb...

A szauna rendszeres használata segít testünknek a meleghez való alkalmazkodásban is. Nagy melegben, a testünk nagy mennyiségű vizet és sót veszít. Verítékezéssel a test hőt ad le magából, viszont ha már ez sem segít testünknek a lehülésben, akkor következik a baj. Ahogy a kutatásban is szerepel, heti 2-3 alkalom 14%-al, heti 4-7 alkalom pedig 61%-al csökkenti az agyvérzés kialakulásának esélyét. A szauna rendszeres használata segít megelőzni a jó kondíciót és a szellemi frissességet is.

Én magam is hetente 2-3szor szaunázom otthon, ilyenkor az apukája vigyáz a lassan 9 hónapos kisbabánkra!  :)))

 

blog socal2